Lastik motorun yükünü taşıyan havalı bir sistemdir. Karkasın içine hava ya da nitrojen basılarak bir gerginlik sağlanır. Lastiğin karkası yüksek gerilim kuvvetine sahiptir ancak yüksek basınç kuvvetine sahip değildir. Karkas içindeki gerilimi yaratan basılan havadır. Bu hava taşımayı sağlar. Bu yüzden lastik havaları çok önemlidir.
Lastik basıncı, lastiklerin kullanım ömrünün uzun olması ve motorun daha etkili performans sağlayabilmesi için önemli detaylardan biridir. Bu sebeple de motosiklet kullanıcıları lastik basıncını üretici firmanın tavsiye ettiği seviyede tutmalıdır.
Lastiklerinizin tavsiye edilen basınçta tutmanızın yanı sıra, motosikletinizin farklı yol koşullarına göre de basıncın ayarlanması gerekmektedir. Bir lastik arazide kullanıldığında, asfalt üzerinde kullanıldığından daha düşük basınçlı olmalıdır. Aynı zamanda tam yüklü motosiklet lastikleri daha yüksek basınçla şişirilmelidir. Çünkü bu durumda düşük basınçla kullanılan lastikler yük altında esner, ısınır ve çabuk aşınır. Dönme direnci de artarak, yakıt tüketimini arttırır.
Çeşitli, değişik ve yük ağırlığına göre değişen lastiklerin havası sadece soğuk iken kontrol edilmelidir. Çünkü ısı lastiklerin basıncını yükseltir. Lastiklerin düşük basınçta kullanılması, lastiklerin zamanından önce yıpranmasına ve karkas yapısının bozulmasına neden olur.
Motosiklet lastiklerini uzun süre kullanabilmek için sürat ve yük limitlerine uymak, ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınmak, lastik basıncını gerekli düzeyde tutmak gereklidir.